Hledám svou cestu k dospělosti
Hledám svou cestu k dospělosti
NABÍDKA BLOKŮ ŠKOLSKÉ VŠEOBECNÉ PRIMÁRNÍ PREVENCE
DLOUHODOBÝ CYKLUS*
1. POLOLETÍ | 2. POLOLETÍ | |
1. třída | Pravidla nejsou strašidla | Táhneme za jeden provaz |
2. třída | Neboj se! | Nenič své chytré tělo |
3. třída | Kolik co stojí? | V čem jsme stejní a v čem jiní? |
4. třída | Vandal je barbar | Moře emocí |
5. třída | Já a třída |
Nechci, díky! |
6. třída | Startujeme! | Online svět a já |
7. třída | Třída a její svět |
Dvě strany mince |
8. třída | Můj život, můj svět | Láska je láska |
9. třída | Karta na sebe |
Končím a začínám |
* Jednotlivé bloky z dlouhodobého cyklu lze realizovat i samostatně pro jiné ročníky dle individuální domluvy.
DALŠÍ TÉMATA, KTERÁ VÁM MŮŽEME NABÍDNOUT
Tyto bloky lze volit jako jednorázové programy primární prevence.
Cílem bloku je vymezit pojem sekta a církev. Přiblížit žákům nejpočetnější sekty v ČR s jejich základní charakteristikou. Rozšířit vědomí žáků o manipulativních praktikách a debatovat o možnostech, proč lidé do sekt vstupují. Součástí bloku jsou také techniky pro bližší pochopení uzavřených skupin.
JÁ PRO TŘÍDU, TŘÍDA PRO MĚ
Blok Já pro třídu, třída pro mě cílí na posílení vzájemných pozitivních vazeb mezi žáky. Úkolem bloku je podpořit fungování třídního kolektivu, zapracovat na komunikaci a spolupráci mezi žáky. V rámci bloku mají žáci také možnost zamyslet se nad chodem jejich třídy a případně mají možnost definovat si oblasti (chování, pravidla, vzájemný respekt atd.), v kterých je třeba dále pracovat na zlepšení.
BEZPEČNĚ ONLINE
Blok je zaměřen na vliv médií a sociálních sítí na člověka. Žáci prezentují, proč jsou pro ně sociální sítě lákavé a co na nich nachází. Cílem je uvědomit si výhody a nevýhody bytí stále online a možná úskalí sebeprezentace na internetu. Program je vhodný primárně pro 4. třídy ZŠ.
KOMUNIKACE A SPOLUPRÁCE
Blok je zaměřen na nácvik naslouchání, porozumění a správnou interpretaci přijímaných informací, asertivitu v komunikaci.
TOLERANCE K ODLIŠNOSTEM
Blok Tolerance k odlišnostem se zaměřuje na vymezení pojmu „odlišnost“ a na pojmy jako jsou stereotypy a předsudky. V rámci bloku mají žáci možnost zamyslet se nad svými předsudky či stereotypy, nad tím, jak tyto ovlivňují jejich životní postoje či chování nebo jaká je situace v naší společnosti. Úkolem bloku je především nastavit žákům „zpětné zrcadlo“ a dát tak možnost k zamyšlení se nad tím, že je třeba se svými možnými předsudky pracovat.
Všechny bloky provází i společný cíl – naučit se komunikovat tváří v tvář, být asertivní a tolerantní k lidem kolem sebe.
Strana 1 z 7
Otázky a odpovědi Nejčastější dotazy z programů PP
"KDYŽ JE NĚKDO ZÁVISLÝ TŘEBA NA POČÍTAČI, POVAŽUJE SE TO (POČÍTAČ) ZA DROGU?"
Drogou může být vlastně cokoliv (tedy i počítač), na čem si lze … číst celé
Schránka důvěry Trápí vás něco? Nebojte se napsat
Do schránky můžete vkládat dotazy naprosto diskrétně, určitě spolu najdeme cestu, jak to, co Vás trápí, vyřešit :)